2014-12-19

Wykaz załatwianych spraw

Nadzór sanitarny PSSE w Kartuzach realizuje zadania w zakresie:
 
HIGIENA ŻYWNOŚCI, ŻYWIENIA I PRZEDMIOTÓW UŻYTKU
działalność kontrolna:
  • sprawowanie nadzoru sanitarnego nad przestrzeganiem prawidłowych warunków produkcji, transportu, przechowywanie i sprzedaży żywności, materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością oraz kosmetyków,
  • sprawowanie nadzoru sanitarnego nad przestrzeganiem bezpieczeństwa żywności i jakością żywienia w zakładach żywienia zbiorowego,
  • przeprowadzanie granicznej kontroli sanitarnej w składach celnych oraz miejscach docelowego przeznaczenia żywności pochodzenia niezwierzęcego oraz materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością przywożonych z państw niebędących członkami UE i EFTA;
  • pobór próbek produktów spożywczych i kosmetyków:
  • pobieranie próbek artykułów spożywczych i  kosmetyków do badań laboratoryjnych w kierunku mikrobiologicznym, chemicznym oraz materiałów i wyrobów przeznaczonych do kontaktu z żywnością w kierunku obecności substancji migrujących,
  • pobieranie do badań próbek pochodzących z importu,
  • pobieranie próbek i ocena posiłków obiadowych z zakładów żywienia zbiorowego do badań laboratoryjnych,
  • pobieranie próbek sanitarnych w przypadkach zatruć pokarmowych,
  • przygotowywanie stosownych orzeczeń opartych na wynikach badań;
  • prowadzenie określonych akcji związanych z funkcjonowaniem systemów RASFF, RAPEX, oraz podejmowanie interwencji na prośbę ludności:
  • podejmowanie działań w związku z powiadamianiem o niebezpiecznej żywności lub materiałach i wyrobach do kontaktu z żywnością w ramach sieci systemu wczesnego ostrzegania o niebezpiecznych produktach żywnościowych – RASFF, wraz z ich wycofywaniem z obrotu lub produkcji,
  • podejmowanie działań w zakresie wycofywania z obrotu niebezpiecznych  kosmetyków w ramach systemu RAPEX,
  • dochodzenie w przypadku  zatruć pokarmowych lub podejrzeń zatruć pokarmowych,
  • załatwianie spraw w związku ze zgłoszeniami ludności dotyczącymi jakości zdrowotnej środków spożywczych, stanu sanitarnego obiektów lub higieny produkcji/sprzedaży w nadzorowanych obiektach;
  • inna działalność:
  • uczestnictwo w dopuszczeniu do użytku obiektów nowo wybudowanych, zmodernizowanych, adaptowanych w całości lub części, względnie zmieniających podmiot gospodarczy do działalności w zakresie produkcji, przetwórstwa lub sprzedaży środków spożywczych, materiałów i wyrobów do kontaktu z żywnością lub kosmetyków,
  • wydawanie atestów na sprzedaż grzybów świeżych rosnących w warunkach naturalnych oraz  udzielanie informacji na temat zebranych grzybów.
 
HIGIENA KOMUNALNA
Nadzór ogólny:
  • prowadzenie nadzoru nad stanem sanitarno - higienicznym instytucji, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz transportu publicznego, m.in.:
  • obiektów świadczących usługi hotelarskie, turystycznych i sportowych;
  • zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, tatuażu i odnowy biologicznej;
  • podmiotów wykonujących działalność leczniczą;
  • domów pomocy społecznej i opieki;
  • opiniowanie w sprawach organizacji imprez masowych;
  • wydawanie zezwoleń na ekshumacje, przewóz zwłok i szczątków ludzkich w kraju i za granicę, opiniowanie sprowadzenia zwłok i szczątków z obcego państwa;
  • rozpatrywanie zgłoszeń związanych z uciążliwościami akustycznymi, zanieczyszczeniem powietrza, korozją biologiczną oraz zastosowanymi materiałami toksycznymi warstw podłogowych w mieszkaniach i obiektach użyteczności publicznej.
 
Nadzór nad zaopatrzeniem w wodę do spożycia:
  • prowadzenie nadzoru nad stanem sanitarnym obiektów i urządzeń wodociągowych;
  • organizacja i prowadzenie monitoringu jakości wody (wyznaczanie miejsc pobierania próbek, tworzenie harmonogramu pobierania próbek, pobieranie i dystrybucja próbek, gromadzenie, weryfikacja, analiza, ocena i raportowanie danych monitoringowych);
  • przygotowywanie dokumentacji w ramach prowadzonych postępowań administracyjnych egzekwujących poprawę jakości wody;
  • wydawanie opinii i ocen higienicznych dotyczących materiałów i wyrobów używanych do uzdatniania wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
  • sporządzenie ocen o jakości wody przeznaczonej do spożycia oraz informowanie organów samorządowych oraz ludności o jakości wody w wodociągach.
 
Nadzór nad kąpieliskami, miejscami wykorzystywanymi do kąpieli i basenami kąpielowymi:
  • prowadzenie nadzoru nad stanem sanitarnym kąpielisk, miejsc wykorzystywanych do kąpieli, basenów kąpielowych i urządzeń atrakcji wodnych;
  • prowadzenie nadzoru nad jakością wody z kąpielisk, miejsc wykorzystywanych do kąpieli, basenów kąpielowych i urządzeń atrakcji wodnych;
  • wydawanie orzeczeń oraz komunikatów dotyczących przydatności wody do kąpieli w nadzorowanych kąpieliskach i miejscach wykorzystywanych do kąpieli;
  • przygotowywanie dokumentacji w ramach prowadzonych postępowań administracyjnych egzekwujących poprawę jakości wody i/lub stanu sanitarnego nadzorowanych obiektów.
 
Rodzaje spraw załatwianych:
  • wydawanie zezwoleń na ekshumację zwłok i szczątków ludzkich – w okresie od 16 października do 15 kwietnia;
  • wydawanie zezwoleń na przewóz zwłok albo szczątków ludzkich w granicach państwa;
  • wydawanie zezwoleń na wywóz zwłok albo szczątków ludzkich poza granice państwa,
  • opiniowanie w sprawach organizacji imprez masowych;
  • wydawanie Ocen Higienicznych na zastosowanie materiałów lub wyrobów używanych do uzdatniania i dystrybucji wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi;
  • pobieranie próbek wody przeznaczonej do spożycia, wody z basenów kąpielowych i kąpielisk w celu przeprowadzenia badań mikrobiologicznych i fizyko-chemicznych. Badania wykonywane są przez Laboratorium Badań Środowiskowych Powiatowej Stacji Sanitaro-Epidemiologicznej w Lęborku i Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Gdańsku;
  • udzielanie informacji w zakresie jakości wody z urządzeń wodociągowych, basenów i kąpielisk znajdujących się pod nadzorem Oddziału Higieny Komunalnej.
 
HIGIENA PRACY
Nadzór nad warunkami środowiska pracy
Realizowane zadania:
  • kontrola przestrzegania prawa w zakresie stosowania niebezpiecznych substancji chemicznych i ich mieszanin oraz produktów biobójczych;
  • kontrola przestrzegania obowiązujących przepisów o zakazach i ograniczeniach dotyczących wprowadzania do obrotu substancji niebezpiecznych i ich mieszanin;
  • kontrola przestrzegania wymogów prawnych w zakresie produkcji, wywozu i przywozu niebezpiecznych chemikaliów,
  • kontrola realizacji wymogów w zakresie stosowania leków cytostatycznych;
  • współuczestniczenie w realizacji wybranych projektów sieci CLEEN (Chemical Legislation European Enforcement Network);
  • uczestnictwo w realizacji wybranych projektów Forum wymiany informacji o egzekwowaniu przepisów, działającego przy Europejskiej Agencji Chemikaliów w Helsinkach;
  • prowadzenie działań związanych z realizacją projektu REACH-EN-FORCE 3 w ramach współpracy z Forum wymiany informacji o egzekwowaniu przepisów, działającego przy Europejskiej Agencji Chemikaliów;
 
HIGIENA DZIECI I MŁODZIEŻY
Zadania Higieny Dzieci i Młodzieży
Zadaniem Higieny Dzieci i Młodzieży jest nadzór sanitarny nad szkołami i innymi placówkami oświatowo - wychowawczymi oraz obiektami wypoczynku letniego i zimowego.
W ramach bieżącego nadzoru sanitarnego kontrola przestrzegania przepisów wymagań higienicznych i zdrowotnych, a w szczególności dotyczących:
  • stanu sanitarno - technicznego budynków i pomieszczeń, w których funkcjonują żłobki, placówki oświatowo - wychowawcze, warsztaty szkolne, szkoły wyższe, ośrodki wypoczynku dzieci i młodzieży,
  • oceny higienicznej procesu nauczania, tj.: dostosowania mebli szkolnych do wzrostu uczniów, rozkładów zajęć lekcyjnych, warunków zdrowotnych w pracowniach komputerowych, parametrów oświetlenia, narażenia zawodowego uczniów odbywających praktyczną naukę zawodu w warsztatach szkolnych, infrastruktury do prowadzenia zajęć wychowania fizycznego, oceny warunków higienicznych pobytu dzieci w szkole
  • nadzoru nad substancjami chemicznymi i ich mieszaninami, stosowanymi w szkolnych pracowniach chemicznych,
  • nadzoru nad gabinetami profilaktyki i pomocy przedlekarskiej w szkołach.
  • Bieżący nadzór nad placówkami oświatowo - wychowawczymi prowadzony jest ze zwróceniem szczególnej uwagi na sposób zapewnienia w nich zarówno bezpieczeństwa, jak i higieny dzieciom i młodzieży.
  • W celu poprawy warunków sanitarno-higienicznych w podległych placówkach opiekuńczo- wychowawczych, Sekcja współpracuje z innymi komórkami własnej jednostki, z terenową administracją rządową i z organami samorządu terytorialnego, oraz z innymi instytucjami mającymi wpływ na działalność nadzorowanych placówek.
 
ZAPOBIEGAWCZY NADZÓR SANITARNY
Zadania Zapobiegawczego Nadzoru Sanitarnego:
  • opiniowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, studium, warunków zabudowy i zagospodarowania przestrzennego zgodnie z odrębnymi przepisami;
  • uczestniczenie w postępowaniu w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko na podstawie ustawy o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko na wniosek organu;
  • uzgadnianie dokumentacji projektowej pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych dot. budowy, zmiany sposobu użytkowania obiektów budowlanych m. in. służby zdrowia, produkcyjno – usługowych, użyteczności publicznej, oświaty i wychowania, żywności i żywienia, placówek, wypoczynkowo – rekreacyjnych w tym dla dzieci i młodzieży, obiekty usługowe różnego przeznaczenia;
  • uczestniczenie w dopuszczeniu do użytkowania obiektu budowlanego, nowo wybudowanego, przebudowanego, po zmianie sposobu użytkowania na wniosek zainteresowanego podmiotu, organu administracji na poszczególnych etapach realizacji inwestycji z związku z art. 56 Prawa Budowlanego;
  • wydawanie opinii co do zgodności z warunkami sanitarnymi określonymi przepisami Unii Europejskiej przedsięwzięć i zrealizowanych inwestycji, których realizacja jest wspomagana przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa ze środków pochodzących z funduszy Unii Europejskiej;
  • wydawanie zaświadczeń w związku z art. 14 ustawy z dnia 21 czerwca 2002r. o materiałach wybuchowych przeznaczonych do użytku cywilnego (Dz. U. Nr 117, poz. 1007 z 2002r.) oraz ustawy z dnia 22 czerwca 2001r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. Nr 67, poz. 679 z 2001r. z późn. zm.);
  • wydawanie opinii na wniosek Inwestora/ Właściciela;
  • udzielanie informacji i konsultacji z zakresu działania zapobiegawczego nadzoru sanitarnego
  • współpraca z organami administracji państwowej i lokalnej oraz innymi organami Inspekcji.
 
EPIDEMIOLOGIA
Nadzór epidemiologiczny nad zakażeniami i chorobami zakaźnymi
  • Prowadzenie rejestrów podejrzeń i zachorowań na choroby zakaźne w oparciu o Międzynarodową Statystyczną Klasyfikację Chorób i Problemów Zdrowotnych (ICD-10).
  • Nadzór czynny w zakresie prawidłowej i systematycznej zgłaszalności chorób zakaźnych i zakażeń objętych ustawowym obowiązkiem zgłaszania do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kartuzach. 
  • Opracowywanie i analiza ognisk zbiorowych zatruć pokarmowych. 
  • Prowadzenie działań zapobiegawczych i przeciwepidemicznych w ogniskach chorób zakaźnych, przeprowadzanie dochodzeń epidemiologicznych mających na celu ustalenie źródła i dróg szerzenia się zakażenia oraz ich likwidację.
  • Nadzór nad inwazyjną chorobą meningokokową.
  • Nadzór nad pokąsaniami, prowadzenie ewidencji osób szczepionych przeciwko wściekliźnie.
  • Opracowywanie tygodniowych, dwutygodniowych, kwartalnych i rocznych sprawozdań statystycznych dotyczących zachorowań na choroby zakaźne. 
  • Nadzór nad nosicielami chorób zakaźnych, ozdrowieńcami i osobami ze styczności.
  • Nadzór nad nosicielami antygenu Hbs (+), przeciwciał HCV(+) i wirusowych zapaleń wątroby.
  • Prowadzenie nadzoru epidemiologicznego w sytuacjach mogących być skutkiem ataku bioterrorystycznego. 
  • Prowadzenie analizy zapadalności na choroby zakaźne. 
  • Bieżący nadzór nad placówkami służby zdrowia (zamkniętymi).
  • Opracowywanie projektów decyzji lub wystąpień do innych organów o ich wydanie w przypadkach określonych w przepisach o zwalczaniu chorób zakaźnych. 
 Nadzór sanitarno-epidemiologiczny nad placówkami opieki medycznej.
  • Nadzór nad publicznymi i niepublicznymi zakładami opieki zdrowotnej (otwartymi), indywidualnymi praktykami lekarskimi, indywidualnymi specjalistycznymi praktykami lekarskimi, grupowymi praktykami lekarskimi, indywidualnymi praktykami pielęgniarek i położnych, laboratoriami oraz innymi obiektami świadczącymi usługi medyczne. 
  • Kontrola skuteczności procesu sterylizacji i dezynfekcji w placówkach ochrony zdrowia.
  • Nadzór nad akcjami deratyzacyjnymi na terenie powiatu kartuskiego.
  • Opracowywanie oceny stanu sanitarnego obiektów lecznictwa otwartego.
  • Opracowywanie projektów decyzji i opinii, prowadzenie postępowań administracyjnych i egzekucyjnych zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego. 
  • Przygotowywanie rocznych planów działalności kontrolnej oraz opracowywanie sprawozdań z ich realizacji.
Nadzór nad szczepieniami ochronnymi
  • Nadzór nad wykonywaniem obowiązkowych szczepień ochronnych w zakładach opieki zdrowotnej.
  • Kontrola prowadzonej dokumentacji dotyczącej szczepień oraz analiza wykonania obowiązkowych szczepień ochronnych. 
  • Nadzór nad prawidłową gospodarką szczepionkami. 
  • Opracowywanie zgłaszanych niepożądanych odczynów poszczepiennych. 
  • Przechowywanie i dystrybucja preparatów szczepionkowych. 
  • Przygotowywanie rocznych sprawozdań ze stanu uodpornienia oraz kwartalnych sprawozdań ze zużycia szczepionek, stanu posiadanych szczepionek i ruchu kart uodpornienia. 
  • Sporządzanie planów i sprawozdań dotyczących działalności kontrolnej w zakresie szczepień.

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..